Поради для батьків першокласників
У вашій сім’ї підростає першокласник. Початок навчання у школі – хвилююча подія для всіх: дитини, її батьків, рідних, учителя. Усі бажають, щоб учень успішно навчався у школі, щоб йому було комфортно.
Як же допомогти дитині легше адаптуватися до шкільного життя?
Перш за все, ніколи не вживати фрази на кшталт «ось підеш до школи, тобі вчителька покаже, як не слухатися». Залякувати малюка школою категорично не можна. Навпаки, потрібно зацікавити, викликати бажання вчитися. Якщо є можливість, варто відвідати школу, познайомитися з учителем до 1 вересня. Тоді малюку буде не так страшно розпочинати новий етап свого життя.
По-друге, допоможіть дитині підготувати руку до письма. Практика свідчить, що найбільше проблем виникає у першокласників з оволодінням навичкою письма. Але вчити дитину писати має тільки спеціаліст – учитель початкових класів, який володіє відповідною методикою навчання. Адже на каліграфію впливає, як дитина тримає ручку, положення зошита, руки тощо. Всі ці особливості відпрацює з вашою дитиною її учитель на уроках письма. Пам’ятайте, що перевчати учня буде набагато важче. Для того, щоб полегшити процес оволодіння навичкою письма, потрібно укріпити м’язи кисті руки дитини, розвинути координацію рухів, дрібну моторику рук. У цьому вашій дитині допоможуть різні вправи та ігри. Пазли, мозаїка, конструктори – це ігри, які, крім того, що сприяють розвитку моторики рук, формують просторову уяву малюка, будять його фантазію. Плетіння косичок, шнурування черевиків, застібання і розстібання ґудзиків, гачків кнопок, блискавок, липучок – необхідні вправи для майбутнього першокласника. Пограйте з дитиною в таку гру: насипте у глибоку миску суміш з квасолі, гороху, кукурудзи, пшениці тощо, на дно покладіть маленьку іграшку, наприклад, із кіндер-сюрприза. Запропонуйте дитині занурити ручку в імпровізований сухий басейн, знайти там захований предмет і на дотик його визначити. Як варіант гри, можна порадити малюкові уявити себе на місці Попелюшки. А, отже і завдання відповідне: розібрати зміст суміші на її окремі складові. У таку гру краще грати колективно: і веселіше, і елементи змагання присутні. Усі діти люблять розмальовки, тому їх теж можна з користю застосувати. Тільки при цьому потрібно, щоб дитина не хаотично зафарбовувала олівцями малюнок, а прокладала штрихи.
Третя порада: більше спілкуйтеся з вашим малюком, читайте йому цікаві дитячі твори, аналізуйте і обговорюйте прочитане, описуйте предмети, явища, складайте невеликі оповідання, казки тощо. Спонукайте дитину до запитань, стимулюйте допитливість і цікавість. Відповіді на запитання намагайтеся знайти разом: «А як ти думаєш?», «Давай поміркуємо, чому так сталося». Пояснюйте всі незрозумілі слова, звертайтеся у присутності дитини до словника.
По-четверте, організація режиму дня майбутнього першокласника –умова не тільки збереження і зміцнення здоров’я, але й успішного навчання. Велике значення для підтримки дієздатності першокласника має сон. Для дітей 6–7 років нормальна тривалість сну – 10–12 годин. Недостатня тривалість сну негативно відбивається на нервовій системі дитини: знижується діяльність кори головного мозку у відповідь на подразнення. Але для повноцінного відпочинку нервової системи і всього організму важливо забезпечити не тільки необхідну тривалість, але й достатню глибину сну. Для цього важливо зробити наступне:– привчіть дитину лягати і вставати в один і той же час, адже, коли дитина постійно лягає спати у певний час, її нервова система і весь організм заздалегідь готуються до сну;– перед сном запропонуйте дитині заняття, що заспокоюють нервову систему (спокійні ігри, читання);– перед сном обов’язково провітріть кімнату, в момент засинання дитини, а також під час її сну створіть спокійну обстановку (вимкніть яскраве світло, телевізор, припиніть голосні розмови).
ЗАКОН УКРАЇНИ ПРО ОСВІТУП’ята порада. Зверніть увагу, чи всі звуки дитина вимовляє правильно. Допомогу дітям із серйозними вадами мовлення надають спеціалісти-логопеди. Недоліки звуковимови бажано виправити до початку навчання у школі. Пам’ятайте про те, що при вступі у загальноосвітню школу дитина не зобов’язана уміти читати і писати. Але новий важливий період свого життя краще починати з відчуття «Я можу зробити це», ніж «Я не вмію нічого, що вміють інші діти».
https://drive.google.com/file/d/0B6ceFkfx2PKSTm9jd1o2aDlmSmc/view
25 способів дізнатися у дитини як справи в школі.1. Що найкраще з того, що сталося з тобою сьогодні в школі? Що найгірше з того, що сталося з тобою сьогодні в школі?2. Скажи мені, що тебе сьогодні змусило сміятися?3. Якби ти міг вибрати, з ким би ти хотів сидіти в класі? А з ким би точно не хотів сидіти? Чому?4. Розкажи мені про саме класне місце в школі.5. Яке саме дивне слово, яке ти почув сьогодні? Або, можливо, хтось щось дивне тобі сказав?6. Якби ми запросили сьогодні твого вчителя до нас в гості, що б він мені розповів про тебе, як думаєш?7. Кому ти сьогодні допоміг?8. Чи може, хтось тобі сьогодні допоміг?9. Розкажи мені, що нового ти дізнався сьогодні?10. Чи був момент, коли ти відчував себе найщасливішою сьогодні?11. Чи було тобі сьогодні дуже нудно?12. Якби інопланетяни прилетіли в ваш клас і забрали когось із учнів, кого б ти хотів, щоб вони забрали?13. З ким би ти хотів пограти на перерві з тих, з ким ти ще ніколи не грав?14. Розкажи мені про щось хороше, що сталося з тобою сьогодні.15. Яке слово вчитель найчастіше сьогодні повторював?16. Про що б ти ще більше хотів дізнатися в школі?17. Чого б тобі хотілося менше робити в школі?18. З ким би ти в своєму класі міг вести себе краще?19. Де ти найчастіше граєш на перервах?20. Хто найсмішніший учень у вашому класі? Чому він такий смішний?21. Тобі сподобався сьогоднішній обід? Що найбільше сподобалося?22. Якби завтра ти став учителем, що б ти зробив?23. Як ти думаєш, може, хтось із вашого класу повинен піти зі школи?24. Скажи мені про трьох різних ситуаціях, коли ти використовував олівець сьогодні в школі.25. Якби ти міг помінятися з кимось в класі місцями, хто б це був? Чому?
Немає коментарів:
Дописати коментар